Μαζί για το Βόλο για ηλεκτροκίνηση και κατάργηση του S στη Ν. Ιωνία

Μοιράσου το άρθρο:

Η δημοτική κίνηση «Μαζί για το Βόλο» με ανακοίνωσή θίγει το θέμα της ηλεκτροκίνησης του τραίνου και της κατάργησης του S στην Ν.Ιωνία

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Σύμφωνα με πληροφορίες που παραθέτει δημοσίευμα του τοπικού τύπου, η κατάργηση του S της σιδηροδρομικής γραμμής που διασχίζει τη Νέα Ιωνία παραπέμπεται στις καλένδες, αφού στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ θεωρούν ασύμφορο το έργο. Άποψη που έρχεται σε αντίθεση με μελέτες του ίδιου του φορέα. Βάσει αυτών των μελετών, τόσο το 2003 (ΟΣΕ: σύνδεση Λιμάνι με ΒΙΠΕ Α΄&Β, με Λατομείο και με κεντρικό δίκτυο στη Λάρισα), όσο και η τελευταία μελέτη που είναι έτοιμη για δημοπράτηση, του 2016 (ΕΡΓΟΣΕ), από την οποία προκύπτει μείωση του μήκους της διαδρομής Βόλου-Λάρισας κατά 3 χιλιόμετρα με κατάργηση του S στη Νέα Ιωνία και ευθείαση της γραμμής Βόλου-Λατομείου μέσω της Α΄ΒΙΠΕ (πάνω στην παλιά μετρική γραμμή Βόλου-Παλαιοφάρσαλα), βελτιώνοντας κλίσεις και ακτίνες καμπυλότητας, όπως προβλέπει η ίδια η μελέτη, πετυχαίνοντας μάλιστα, ταχύτητες μεγαλύτερες απ’ ότι προβλέπονται στην περιοχή της ΒΙΠΕ και της οικιστικής περιοχής Βόλου.

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η κατάργηση του S στην περιοχή της Νέας Ιωνίας είναι ένα βασικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας, όπως είχε υποστηριχτεί από τον πρώην Δήμο της Νέας Ιωνίας και στη συνέχεια και άλλων φορέων της πόλης, όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΕ, αλλά και οι συντάκτες του Ρυθμιστικού Σχεδίου και του ΓΠΣ, όπου προτείνεται η κατάργηση. Τα οφέλη που θα προκύψουν με την κατάργηση θα είναι σημαντικά και σχετίζονται με την ομαλή οικιστική ανάπτυξη της Νέας Ιωνίας, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του ευρύτερου δομημένου χώρου, την κατάργηση τεσσάρων ισόπεδων διαβάσεων, όπου έχουν συμβεί δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα, ενώ με την προωθούμενη(;) χάραξη μειώνεται η διαδρομή κατά 3 χιλιόμετρα, άρα και ο χρόνος, και η πόλη και οι οικισμοί απ’ όπου διέρχεται το τρένο μέχρι και τη Λάρισα, συνδέεται και με την Α’ ΒΙΠΕ, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική των μεταφορών.

 

Θεωρούμε ότι επιχειρείται μια περαιτέρω απαξίωση του τρένου, τακτική που είχε ακολουθηθεί επί δεκαετίες και ζημίωσε την πόλη μας. Παράλληλα, η κατάργηση του S αποτέλεσε μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας αναβάθμισης της πόλης στο πλαίσιο της περιφερειακής οικονομίας μέσω των συνδυασμένων μεταφορών(σύνδεση Λιμανιού-Υδατοδρομίου Βόλου-Σιδηροδρόμου-Αεροδρόμιο-ΒΕΠΕ Αλμυρού-Διαμετακομιστικού Κέντρου), άρα η όποια απαξίωση αποτελεί μεθόδευση ενάντια στον εκσυγχρονισμό των (υπο)δομών της πόλης και κατ’ επέκτασιν της προοπτικής της. Όμως, έχουμε ξανα-υπάρξει στο ίδιο έργο θεατές εδώ και δεκαετίες, με τις αρνητικές εξελίξεις στον ΟΣΕ με την κατάργηση της γραμμής Βόλου-Παλαιοφάρσαλα και την υποβάθμιση της γραμμής Βόλου-Λάρισας(τροχαίο υλικό-σιδ.γραμμή). Θα ήταν τραγική εξέλιξη αν η πόλη μας χάσει και αυτήν την ευκαιρία.

Καλούμε την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα τη δημοπράτηση του έργου, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει εκπονηθεί από το αρμόδιο υπουργείο. Επίσης, καλούμε όλους τους τοπικούς βουλευτές, τους τεχνικούς-επιστημονικούς φορείς, την Περιφέρεια και τον Δήμο Βόλου να πάρουν θέση και να υπερασπιστούν το δικαίωμα της πόλης για ανάπτυξη. Ειδικότερα όσον αφορά τον Δήμο, θα πρέπει επιτέλους να παίξει τον πραγματικό του ρόλο,να δει τις πραγματικές ανάγκες της πόλης, να ζητήσει άμεση ενημέρωση για τις εξελίξεις και να αναλάβει τις πολιτικές εκείνες πρωτοβουλίες ώστε να μη χαθεί ακόμα ένα  μεγάλο αναπτυξιακό project.

Μοιράσου το άρθρο:

ΠΗΓΗ

Check Also

Τ. Θεοδωρικάκος: Το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τους Ο.Τ.Α- Τον Μάϊο 36.000 προσλήψεις στους δήμους(video)

Για το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα της αυτοδιοίκησης, που θα φέρει το όνομα του αείμνηστου δημάρχου …