«Αυτό που είναι πολύ σημαντικό, είναι ότι ο κόσμος εκτίμησε τη σοβαρότητα, εκτίμησε τη συνέπεια, εκτίμησε τη δυνατότητα να τον αφουγκράζεσαι και έδωσε μια εντολή, αυτές οι συνθήκες με τις οποίες κανείς πρέπει να εργάζεται, να εντατικοποιηθούν και να αποτελέσουν και τον φάρο για τη συνέχεια και νομίζω ότι αυτό είναι το πιο σημαντικό, δηλαδή ότι ο κόσμος θέλει να δει αποτέλεσμα, θέλει να του λες την αλήθεια. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να τον κοιτάς στα μάτια και να του λες την αλήθεια». Αυτή την ερμηνεία έδωσε ο νέος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σχετικά με το εκλογικό αποτέλεσμα και απαντώντας, στην ουσία, στο ερώτημα, τι ζητούν οι πολίτες από την κυβέρνηση.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε «ο κόσμος δεν θέλει να τον κοροϊδεύεις, έχει περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια, έχει υποφέρει με την κρίση, έχει δει τη ζωή του να αλλάζει. Τώρα βλέπει μια σταθερότητα, θέλει να συνεχίσει αυτή τη σταθερότητα, αλλά θέλει να ξέρει ότι το παιχνίδι είναι καθαρό και νομίζω ότι αυτό πρέπει να προσφέρουμε στον κόσμο».
Ειδικότερα και σε συνάρτηση με την αρμοδιότητα του υπουργείου, ερωτηθείς σε τι αφορά η φράση του πρωθυπουργού μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ότι «θα δουλέψουμε ώστε το ποτέ ξανά, να μην μείνει λόγος κενός», ο κ. Ταχιάος, σημείωσε ότι αφορά όχι μόνο στις υποδομές, αλλά και στη λειτουργία τους και κυρίως στη συντήρησή τους.
«Στην Ελλάδα και αυτό είναι μια πραγματικότητα η οποία έχει μπει στη ζωή μας και μετά την ευρωπαϊκή μας πορεία, μαθαίνουμε να αθροίζουμε υποδομές. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μένουμε συχνά πίσω στη συντήρηση και φυσικά ειδικά στην περίοδο της κρίσης σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, οι συνθήκες λειτουργίας επιδεινώθηκαν. Είναι λοιπόν σαφές ότι πρέπει να κάνουμε, ένα διάλειμμα, μια παύση, να κοιτάξουμε αυτά που έχουμε αφήσει πίσω και τα οποία πρέπει πιθανόν να αναθεωρήσουμε, σίγουρα να εκσυγχρονίσουμε και αυτό είναι ένα από τα στοιχήματα τα οποία έχουμε μπροστά μας» προσέθεσε ο κ. Ταχιάος.
Ερωτηθείς σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος, τόνισε καταρχήν ότι περισσότερο από ένα λειτουργικό έργο για την πόλη, είναι και ένα σύμβολο για την συμπρωτεύουσα, διότι «την ώρα που θα λειτουργήσει το μετρό, θα περάσει μια καμπή, θα αλλάξει σελίδα και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό».
«Το μετρό, κατασκευαστικά είναι πάρα πολύ προχωρημένο. Εκείνο το οποίο έχει σημασία τώρα είναι το να παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία και για να γίνει αυτό, χρειάζεται να συντρέξουν πολλοί παράγοντες. Είμαστε στη φάση αυτού του σχεδιασμού. Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα ήταν, ότι έπρεπε να υπάρχει η εταιρεία λειτουργίας του μετρό. Η πολιτική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, που κατά την άποψή μου είναι πραγματικά σοφή, είναι ότι θα έπρεπε να δοθεί σε μια ιδιωτική εταιρεία η οποία έχει κάνει αυτή τη δουλειά αλλού, ξέρει αυτή τη δουλειά, είναι εξοικειωμένη με το μέσο γιατί πρόκειται για ένα αυτόματο μέσο, ένα μέσο όπου δεν υπάρχει οδηγός, όπου τα πάντα τα διαχειρίζονται συστήματα τα οποία είναι της τελευταίας τεχνολογίας. Η απόφαση αυτή λοιπόν, έφτασε πλέον στο στάδιο της υλοποίησης. Την προηγούμενη Παρασκευή η Ελληνικό Μετρό που μέχρι προχθές προήδρευα, ανέθεσε την λειτουργία σε μια κοινοπραξία του μετρό του Μιλάνο και της EGIS μιας γαλλικής εταιρείας η οποία είχε την εμπειρία της λειτουργίας ενός ίδιου μετρό στην Κοπεγχάγη και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την εμπορική λειτουργία του μετρό. Είναι μια Γαλλο-Ιταλική σύμπραξη, αυτοί θα συστήσουν ένα Special Purpose Vehicle (SPV), ένα όχημα ειδικού σκοπού, μια ειδική εταιρεία η οποία εξ όσων ξέρω θα λέγεται THEMA, η οποία θα είναι αυτή που θα λειτουργήσει το Μετρό για λογαριασμό της Αττικό Μετρό, η οποία τώρα είναι η αναθέτουσα αρχή» ανέφερε ο κ. Ταχιάος. Το έργο έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία και τώρα βρίσκεται στην επόμενη φάση, που θα πρέπει να προχωρήσουν οι διαδικασίες, να περάσει αυτή η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να περάσει από τη Βουλή, διευκρίνισε.
«Δεν μπορώ να δώσω ακριβή ημερομηνία λειτουργίας του Μετρό, γιατί νομίζω ότι μετά την εμπειρία των Τεμπών πρέπει να γίνει σαφές σε όλους ότι το μεγαλύτερο ερώτημα για ένα μετρό είναι η ασφάλεια. Λοιπόν, θα λειτουργήσει όταν έχουν γίνει όλες οι πιστοποιήσεις και όταν είναι απολύτως βέβαιο ότι οι πολίτες όχι απλώς θα μπουν ασφαλώς, αλλά θα αισθάνονται ότι μπαίνουν ασφαλώς μέσα στο μετρό. Αυτό θα γίνει μέσα στο 2024. Εγώ πιστεύω ότι θα γίνει τους πρώτους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, κρατάω μία επιφύλαξη για τον πολύ απλό λόγο ότι θέλω να είμαι ειλικρινής. Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε ακριβώς την ημερομηνία επειδή υπάρχει πάντα το θέμα της ασφάλειας» συμπλήρωσε ο υφυπουργός.
«Η γραμμή 4 στην Αττική είναι και αυτή ένα έργο το οποίο διεσώθη από την προηγούμενη κυβέρνηση διότι ήταν έτοιμο να πάει στο γκρεμό. Αυτό σημαίνει βεβαίως ότι έγιναν και κάποιες παραδοχές και κάποιοι συμβιβασμοί στον σχεδιασμό του έργου. Ο μετροπόντικας έχει ήδη ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή δεν βλέπουμε στη μεγάλη εικόνα να υπάρχει χρονική μετατόπιση η οποία να είναι σημαντική» δήλωσε ακόμα, ο κ. Ταχιάος, σημειώνοντας ότι το χρονοδιάγραμμα είναι οχτώ χρόνια από την υπογραφή και αυτό επί του παρόντος δεν έχει αλλάξει.
Τέλος, ερωτηθείς για τον Βόρειο Οδικό Άξονας στην Κρήτη, ο υφυπουργός Υποδομών, ανέφερε «έχει ξεκινήσει, τώρα υπάρχει εκκρεμότητα μεταξύ Ηρακλείου και Χανίων, είναι μία υπόθεση την οποία επίσης θα τρέξουμε. Άλλωστε μην ξεχνάτε ο ίδιος πρωθυπουργός έχει βάλει τον ΒΟΑΚ στα προσωπικά του στοιχήματα. Είναι κάτι το οποίο τον αφορά προσωπικά».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος